SAHNELER, dünyanın dört bir yanındaki engelleri yıkayan ve değiştiren gençlere ışık tutuyor. Gönderilen kısa filmler, bu genç değişiklikleri yaratanlar olağanüstü hikayelerini Karakterleri anlatırken ilham verecek ve şaşırtacak.
Dünya sonu sadece küçük bir yüzdesinin çok dilli olduğu tahmin edilmektedir. Antonio Garcia Vicente birleştiği biri. 15 yaşındaki çocuk iki geleneksel dil ve en az dört bilgisayar programlama dilini biliyordu. Gelişmiş programlama bilgisi, bir dizi komut ve kod aracılığıyla bilgisayarlarla iletişim kurmasını sağlar.
Antonio SCENES’e “Kodlamanın ne olduğunu kız ve erkek çocuklarının eğitiminin temellerini öğretmek için düzenlenen bir etkinlikte yürütüyor” diyor.
Scratch Day etkinliği, Massachusetts Institute of Technology (MIT) tarafından düzenlendi. Scratch, basit bir görsel göstermeye sahip bir yerleşim dili kullanan, çocuklar için dünyanın en büyük topluluk topluluğudur.
Antonio, “Gerçekten kod satırları olmayan renkli bloklara sahip. Programlamanın temellerini anlamanıza ve biraz hesaplamalı düşünme geliştirmenize yardımcı oluyor” diyor.
O sırada Antonio, programlamaya aşık olduğunda altı yaşındaydı. Projeler oluşturabileceği ve benzer ilgi alanlarına sahip diğer çocuklarla etkileşim kurabileceği Valladolid Üniversitesi’ndeki Genç Kodlayıcılar Kulübü’ne katıldı.
‘İmkanlar sonsuzdur’
Antonio, “Olasılıklar sonsuz. Bir oyundan bir hikayeye, bir matematik yerleşimine kadar her şeyi yaratabilirsiniz. Benim en çekiciyi elde edebileceğiniz şey bu,” diye açıklıyor Antonio.
Antonio bugüne kadar robotik ve yapay zeka içeren görüntü oyunları ve mobil uygulamalar da dahil olmak üzere yapısı gereği fazla programlama projesinde çalıştı. Çalışmaları genellikle sosyal buhar, çevre bilinci ve eğitimi savunur.
En gurur duyduğu projelerden biri memleketi Villanubla’yı tanıtan bir mobil uygulamadır.
diye açıklıyor Antonio, “Kentimin kilisesi, Kültür Evi, inziva yeri gibi belli başlı yerlerinden herhangi birinin merkezlerini çekerseniz, uygulamayı yapay zeka ile bilir ve size site hakkında, çalışma saatleri hakkında bilgi verir. Ve tarih,” diye açıklıyor Antonio.
Programlama kapıları çiçekler
Young Coders Club’dayken Antonio, Teknoloji, Eğlence ve Tasarım konularını kapsayan bir TEDx konferansında görüşmek üzere seçildi.
Antonio, “Bu tür bir eve gitmek benim kadar genç bir eve daha önce hiç katılmamıştı. Ben sadece sekiz yaşındaydım. Bedenime uygun bir mikrofon bulamadılar,” diye anımsıyor Antonio.
Lojistik halledildikten sonra, Antonio İspanya’nın Valladolid hükmündeki TEDx Gençlik olayında sahne aldı ve yaklaşık 400 seyirciyi büyüledi.
Belén Viloria, “Konuşmanın ve değerlerin ve çekirdeklerin aktarımının bu kadar kolay olduğu bir sahnede bir uzunluğu görmek ve görmek inanılmazdı” diyor. TEDx elçisi Antonio’nun teknolojisi, eğitim ve ilerlemeyi teşvik ederek içinde büyük bir fark yarattığını açıkladı.
Antonio, “Çok harika bir deneyimdi ve bu sayede başka birçok konuşma ve harika şey yapabildim” diyor.
Doğru dengeyi bulmak
Antonio programını geliştirirken keyif alırken, özellikle çalışmanın bir koduna takılıp kaldığınızda bunların silinme yaratabileceğini belirtiyor.
“Bana böyle bir şey varken sınıfta düşünürüm. Sonra futbol antrenmanına giderim ve düşünürüm dururum. Söylerim ya da başka türlü çözerim diyorum. Yani sanki sürekli bunu düşünüyormuşsun gibi” diyor.
Neyse ki Antonio, programlama tutkusunu, çalışmaları da dahil olmak üzere diğer bölümlerle birleştiriyor. Bunu futbol oynamak gibi başka bir ders dışı etkinlik olarak görüyor.
Kod oluşturma zaman alıcı ve karmaşık olabilse de, Antonio için çalıştırmayı çektiği acıya değer. “Anladığınızda ve kodu çalıştırdığınızda, duygu çok tatmin edici” diyor.
Günümüzün hızla dünyaya dijital dünyada, yetenekli bir programcının çıkardığı değerli bir varlığın güvenlidir. Altı yaşında tırmanmaya başlayan biri olarak Antonio, çağın çok ilerisinde. 15 yaşındaki bu çocuk, programlama projelerini her şeyin dijitalleştiği bir geleceğe hazırlık olarak görüyor.